♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, August 7, 2009

KiSaH HuTaNg

Kisah ni adalah kisah benar. Sesorang bercerita pada aku. Kalau tak silap aku, dalam bulan APRIL 2009. Kalau tak silap aku la. Sahih mana tentang perkara ni, belum aku pastikan. Sebab aku tak suka nak amik port hal orang. Tetapi sebagai seorang yang boleh berfikir secara rasional, aku tau mana betul mana yang salah. 
Apa jua pandangan dan fikiran SI DIA yang membaca N3 aku kali ni, aku minta maaf la banyak2. Bukan niat untuk menjatuhkan atau pun sebaliknya.... 

Pinjam dengan alasan, untuk menyelesaikan masalah peribadi. Logiknyer bila kawan tengah susah, kita sebagai kawan, kalau kita berkemampuan untuk membantu, da tentu2 kita bantu kan. Betul tak? Kalau berniat meminjam tok settlekan hal peribadi, seharusnya, bila da settle hal peribadi itu, hutang perlu dilangsaikan. Sebagai seorang kawan yang berhati mulia, da tentu2nya akan membantu kawan yang tengah susah. Dengan harapan bila da senang, jangan lupa pada kawan2 yang membantu bila susah. Bukan minta balasan, cuma KENANG DAKU DALAM DOAMU, ADA DUIT BAYAR LA HUTANGKU...

Macam mana pulak, kalau SI PENCERITA yang memberi pinjam, mendapat caci maki oleh SI DIA bila di minta untuk pulangkan apa yang da di pinjam? Ha giler dasyat bila aku dengar dan baca semua yang diberi oleh SI PENCERITA. Mengucap panjang aku dowh. Bagi aku, kalau pun tak mampu, ataupun takde sen untuk pulangkan apa yang telah diberi, ayat2 yang perlu kita cakap itu perlu la berlapik. Jangan ikut sedap mulut je yang bercakap. Sedar dulu, bahawasanya, KITA dah pakai sen orang... Kenapa mesti berbudi bahasa dengan agak kasar. Hm... Tak paham kenapa perkara ini terjadi. Memang tak paham.

Kesimpulan nak cakap, kalau berhutang tu bayar je la yerk. Oke tatattaaa

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs