♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Monday, August 10, 2009

BiLa OrAng KaTa "AKu BenCi Kau"

Meh aku nak cerita sikit. Aku dapat sms dari salah seorang kenalan lamaku, yang pernah singgah dalam hati aku (ala ex-boyfriend aku la, saja kasi gempak ayat tu). Bila aku on simcard aku tu, maklum la aku sekarang takde telefon sekarang ni tu yang susah sikit, pinjam hanphone orang je. Sedih tak? Sedih kan cepat nangis bersama aku. Waaaaaa... Wah terharunya ak, ada yang sudi menangis bersama aku. Eh melalut da... Sambung2. Bila aku on je handphone tu, ayat ni yang aku dapat "Aku Benci Kau"sebayak 3 kali selang 3 saat .... Apa perasaan korang bila ada yang mengatakan begitu pada korang "Aku benci kau"... Bila aku baca je ayat tu, aku rasa syahdu giler. Kenapa aku dibenci. Syahdu rasa hati aku. Mesti la rasa sedih, pasal aku dibenci orang kan. Ada ke orang suka bila dibenci. Kalau ada, huh takde perasaan namanya. Tapi lama2 aku fikir balik, takpe la kalau seorang membenci aku, ada ramai lagi orang lain yang suka dan sayang pada aku. Mula mempositivekan (ada ke ayat ni) diri sendiri. Aku berkata begitu bukan untuk cakap besar dengan keadaan sekarang, tapi aku lebih matang dengan pengalaman dan pengajaran dalam sesuatu perkara. Lumrah hidup kan, manusia ni macam2 perangai. Tapi apa2 jua keadaan pun, cuba balik dan fikirkan sejenak, perjalanan hidup sendiri. Mengapa membenci...? Apa perasaan kau pulak kalau kau dibenci...? Logic yang aku boleh dapat keadaan akan berubah bila kita mahukan perubahan... Berubah kearah kebaikan. Heh kalau dia baca tentu2 dia akan memperlekehkan ayat aku ni. Kerana apa aku cakap macam tu, kerana aku memilih untuk bergaul dengan kaum aku sendiri. Kaum aku sendiri yang sentiasa memberi semangat antara satu sama lain. Yang paling penting, susah senang itu dapat aku rasa. Dan yang paling utama, kaum aku tak mahu aku jatuh, dek kerana lelaki yang macam itu. Yang pastinya aku berkawan dengan niat yang ikhlas. Kalau la kita ikhlas pada orang, orang akan ikhlas dengan kita balik. Tapi macam mana pulak kalau kita ikhlas dengan orang, dan orang cuma pulak mengambil kesempatan atas keikhlasan tu? Memang takde otak orang macam tu. Baik dok dalam hutan sorang2... Wah jahat mulut... Atau sebenarnya, dia masih sayang pada aku. Rindu aku mungkin...? Sekian... DAAAAAAAAAAA P/S Jangan membenci, tak untung mana pun benci2 orang ni

7 comments:

  1. xpe pet pe2 pun tjadi ko tetap aku sayang!!!

    ReplyDelete
  2. cik gyena jugak syg pd cik noryn...x de faedah membencik org la cik noryn..biarkan dia dgn labu2nya...

    ReplyDelete
  3. Salam tuan ponya blog.. meh beri no u tuu...nak text jugak laa hehehe

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs