♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, March 9, 2012

Rasional dan Petunjuk

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Thank's Google

Entry secara rasional...

Kemana arah hendak kutuju....

Dalam kehidupan ni kita punya pilihan jalan yang kita cari kan kan. Ada yang memilih untuk teruskan perjalanan, ada juga yang memilih untuk memendekkan jalan. Kalau sesat jalan patah la balik.

Macam I, bila ditimpa sesuatu masalah, I suka membiarkan perkara itu selesai degan cara I. Di mana I menjelaskan, dah huraikan dan juga mendapatkan keputusan yang sepatutnya. Kemudiannya, I tidak mahu membuka kembali atau membincangkan soal itu lagi. Bagi I masalah itu sudah selesai. Tapi I juga faham, kalau keputusan itu tidak dapat diterima oleh pihak yang lain. Jadi, soal ungkit mengungkit berlaku.  Maaf, tapi itu yang terbaik.

Bertindak secara rasional? Yes I am..

Sesungguhnya, ramai yang kata I ni ego. Macam ada yang siap menulis dalam belog beliau, I ni ego. U mention my name girl, and my story and that is AIB. U know apa hukum mengaibkan? Baca di sini oke. It's not good to mention other people's name, even thou U think this is how u advice or what so eva with people. Again it's not right tau. If u think u got right to say, better u talk directly to the person. Am I right? Egokah aku? Jawapannya TIDAK, but am EGO FOR PRIDE. I just stand for my self. Dan secara logiknya juga itu tidak perlu untuk dihebahkan. But orang nak bercakap buruk about me, is up to u all la. U did not know me well kan kan. Tak pasal2 I dapat extra point. Ngeeee

Sejak kejadian menimpa nimpa dan tertimpa timba, I sangat belajar satu persatu untuk menyelesaikan masalah dengan secara rasional. Ada juga yang cakap I lari dari masalah. No! I tak lari dari masalah. I menyelesaikannya dengan cara yang amat dewasa. Alhamdulillah, petunjuk yang diberi oleh Allah sangat2 I syukuri. Lagi2 dikelilingi dengan 'kotak berwarna warni' yang sangat2 memahami. Thanks guys and I love so much. Tapi itu bukan bermaksud mereka yang membuat keputusan untuk I. Segala keputusan adalah atas diri I sendiri. Who read this, I hope U can open up ur mind. Don't be too childish. I sudah 31tahun hidup okey.

Bila ngadu dengan Mama, Mama cakap "Kahwin la nak". Mama, kahwin bukan perkara yang senang sekarang ni Ma. I'm not ready yet. 

Done. Bye

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs