♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Monday, March 5, 2012

Tingkatnya satu lagi level

السلام عليکم
Ngeeee

Level education tetap diparas yang serupa. Eceh merendah diri pulak. Tetapi I rasa I dah sampai ke 'bulan' dan telah mencapai 'bintang' yang berkelipan. Sangat bersyukur dengan nikmat yang I dapat itu, walaupun hanya dalam mimpi. Ngeeeeeee berangan tak salah, dan biasanya angan2 itu akan menjadi kenyatan. Amin. Apa I merepek ni. Ngeeeeee

Lately ni kalau perasan pengunaan bahasa I sangat la merumitkan sesiapa aje yang membaca. Sehinggakan yang telah datang singgah, masing2 akan bertanya.

Kurang paham la jelaskan..?

Setelah I jelaskan alhamdulillah mereka faham. Sekurang2nya mereka tidak menilai penulisan I yang agak berbunga2 itu disudut yang negative. Ya, I kan berada di kelas sastera, jadi ayat2 itu sangat puistis. Ada juga yang bercakap sesama sendiri, apa yang cuba I sampaikan. Belajar dari pengalaman I, I cukup berhati2 dengan apa yang I tuliskan. Nanti salah fahaman susah. Lagi2 pada yang mudah panas, dan terus jump to conclusion. Ish2.. Sedih.

Macam mana caranya untuk melepaskan 'rindu' yang terpendam?

Hah! Tiba2 ada pulak soalan cepu emaskan. Rindu pulak. Zaman sekarang yang super canggih ni bermacam2 cara ada untuk meluahkan rasa yang terpendam. Secara kasarnya, dari satu mulut ke satu mulut bersama2 bercerita dan sampai lagi ke satu mulut. Eh itu rindu tu. Tau tak itu rindu? Kalau rindu, datang jumpa la kan, bukan berkata2 begitu betul tak. Kalau betul tak mengapa, tetapi tak betul. Tambah dosa pulak. Ngeeee.

Bagaimana kalau sudah kantoi?

Kantoi, adalah bahasa zaman sekarang. Dimana kalau dalam bahasa lain, terperangkap. Pulak da, tadi rindu sekarang terperangkap. Hish!. Gali lobang tutup lobang, sana korek sini lobang. Macam tu kot lagu tu. Entah la I pun tak berapa pasti. Lebih kurang begitu la kot lagunya. Gali la macam mana, seluruh pelusuk kota da boleh tahu susur langkahnya. Ewahhh

Berbalik kepada tajuk entry ini. Yeay! Sudah naik satu level lagi. Amin, kalau hati baik disayangi dan dimudahi segala.

Oke bye!

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs