♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"I'd rather treasure an enemy than to keep a friend who's passion is to put me down SECRETLY...." -------------------------------------------------------------- "You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, So I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Tuesday, May 26, 2009

I$niN DaTaNG lAgi

Semalam hari Isnin...
Hari yang penuh menyesakkan...
Hari yang penuh dengan kesibukan melampau..
Hari untuk orang2 yang malas berkerja...
Masing2 datang klinik untuk MC...Huh...
Alangkah bestnyer kalau aku juga dapat MC..
Leh sambung tido lama2...
Hari Isnin juga aku kena mengajar budak baru..
Yang datang kali ni '0'...
Tak tau apa2 pasal hal2 klinik..
Mengajar2 dan ajar lagi...
Naik bosan dok ajar2 orang ni..
Endup..Diorang akan blah gak..
Penat tau dok ajar orang ni..
Takpe..Satu ujian buat aku..
Yang pasi aku tak kedekut ilmu..
Hehehee..
Hari Isnin kali ni penuh dengan emosi..
Macam2 hal yang terjadi.. Diluar dugaan..
Atau di dalam jangkaan..
Dugaan hidup yang sentiasa menguji kesabaran..
Setiap insan.. Amin..
Hari Isnin juga trun aku balik rumah mak..
Balik2 rumah suma da tidur..
Aku pun selalu habis kerja lambat.. Oleh itu..
Masa aku banyak dihabiskan dalam bilik..
Tu da jadi kebiasaan buat aku dari kecik..
Kalau dulu sibuk ngan buku2 cerita..
Dengan dairy peneman setia..
Tapi sekarang.. Sejak ada lappy..
Aku dok layan lappy aku..
Kadang2 lupa nak mandi..
Makan apatah lagi..
Sibuk dok mengupdate apa yang patut..
Nak buat macam mana..
Kawan2 memang takde kat sini..
Yang ada pun suma da pindah..
Yang tinggal pun hanya sekerat dua..
Yang dah tak bertegur sapa..
Nak tidur tapi mata asyik tercelik..
Dok tengok handpon tak sudah2..
Sapa yang aku tunggu..
Sapa yang aku rindu..
Ntah aku sendiri tak tau..
Keliru dengan kedaan sendiri..
Hai.. Entah la...
Bila balik rumah mak ni..
Selalu la jadi macam ni..
Hidup terasa amat sunyi..
Kosong sangat2..
Time ni la aku dok kenangkan diri..
Tenangkan fikiran..
Dan memikirkan apa2 yang mungkin..
Yang telah berlaku dalam hidup aku..
Aku aku sendiri tak sangka ianya berlaku..
Sampai bila la nak macam ni...
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

Related Posts with Thumbnails