♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, May 15, 2009

bilE DiA mUncuL LaGi

Selamat pagi reader's.... Harap2 hari ni merupakan hari yang ceria wat korang. Ye la hari ni merupakan penghulu segala hari. Hari JUMAAT. Wah cantik baju kurung @ kebaya yang korang pakai tu. Mana beli? Ahaks... Yang lelaki plak, wah segak ngan baju melayu. Macam nak kawin jer... Huhuuhuuu. Jangan bang setia pada yang satu ok...Jeng2jeng tajuk kat atas tu... Hahaa korang jangan fikir yang bukan2 tau. Ada dua kisah nak share ni. Kisahnyer pertama, Ex bf aku EN. AZHAR BIN MAT NASIR tu nak g kolej. So dia lalu sini. Dijadikan cerita, dia ajak minum lagi. Kebetulan time tu pun tak de patient, jadinyer aku pun g la minum+makan. Borak2 kosong. Borak punya borak terbuka cerita pasal WAN. Aku pun tak tau macam mana aku leh share cerita aku pasal WAN. Sapa WAN tu? Patient aku yang penah menaruh hati pada aku. Tapi aku menolak cara baik. Lagipun aku rasa dia terlalu muda tok aku. WAN baru 25tahun. Dan usia aku da 2_tahun. Hehehe. aku tak kesah walaupun muda, tapi kalau fikiran matang, aku leh fikirkan balik. Tapi kalau perangai masih macam budak2 dan mahu aku ikut cara dia, aku rasa tak boleh kot. Ntah la. Yang penting sekarang. Berkahwin belum ada dalam list perancangan hidup aku. Sorry bukan takde perasaan, tapi aku lebih selesa dengan keadaan sekarang. Yang penting FAMILY aku. Rasa macam da lama je borak ngan AH CHONG ni, aku bila aku dengar bunyi loceng klinik banyak kali. Aku pun minta diri.... Kerana ada sesuatu yang menanti di klinik... Kisah kedua, 13 May birthday bos aku. Sehari selepas birthday EJ. Disebabkan dia tak masuk klinik hari tu, jadi aku plan beli kek untuk dia hari ni. Kebetulan juga, ex staff Dr Bee kirim gak tok li kek untuk dia. Jadiyer aku pun minta jasa baik EJ tok li kan tok aku. Tapi malangnyer EJ sibuk, tak dapat nak pergi tolong ambilkan kek yang da aku tempah tu. Frust2 kalau ada staff lain, aku sendiri yang pergi ambil. Kebetulan JESZ n KROL g makan kat tempat EJ. Jadinyer diorang yang tolong aku ambil kek tu. Terima kasih JESZ n KROL. Sayang korang... Reader's mesti nak tau kan kek apa yang aku li. Kek ni boleh didapati di SECRET RECEIPE k. Ahaks Nama kek yang warna putih tu CUPPOCINO CHEESE CAKE aku beli bagi pihak LKB CLINIC , BINTULU sedap giler. Dulu Dr. Bee keje sana. Yang warna coklat tu pulak MOIST CHOCOLATE CAKE aku beli bagi pihak BAMZ HEALTHCARE. Huhuuu nyum2 sedap heheee... Melantak je mana tak gemok. Makan selagi ada benda yang boleh dimakan. Daripada tu aku plan nak bagi bunga tok Dr. Bee. Jadinyer yang menjadi mangsa tok runner bunga tu sapa lagi kalau tak EJ. Thanks EJ. Malangnyer aku tak ambil plak gambar bunga tu. Da nak lupa nak buat macam mana kan.Aku stay back kat klinik sampai pukul 12 malam. Bertemankan bos aku Dr. Bhamini, aku settlekan kerja2 yang memang banyak giler pending. Aku pun tak tau la bila agaknyer keje2 aku ni nak settle. Eh tak baik bersungut. Itu da sumber rezeki tau. Alhamdulillah sikit sebanyak keje2 yang pending tu berkurangan la. Hm bukan tak de staff yang datang bekerja. Ada, tapi takkan aku nak hulur semua kan. Takat diorang bantu aku masa ada patient tu da cukup buat aku. Sekurang2nyer aku leh fokus pada paper work aku [fokus ker???????]. Bercerita pasal staff, ada sorang ni husband dia masuk ICU. Cian kan. Tapi dalam pada aku kecian tu, dari sehari tak datang masuk ke hari kedua, ketiga, sampai hari ni da hari ke empat. Dia tak muncul2 gak. Yang aku riso kan, kunci klinik aku ada kat dia. Kat situ juga la kunci rumah mak, rumah sunway. Aku ingatkan aku da asingkan. Rupanyer ada dengan set kunci klinik. Hm... Sengal da sampai la maksudnyer tu. Tak asing tapi fikir da asing. Huhuhuu penat dowh... Ahaks Erm, aku rasa tu ke kot cerita aku semalam. Aku akan update lagi tau... Tunggu... Jumpa lagi. DAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs