♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Monday, May 18, 2009

HujUnG MinGGu kU

Morning Reader's... 8.00pagi - Aku fikirkan boleh la aku tidor sampai tengahari. Sudahnyer pagi2 EJ kejutkan aku, ajak balik kampung dia. Nak pergi tengok dusun katanyer. Jadi aku dengan penuh kemalasan bangun mandi2 dan pergi dalam keadaan yang penuh terpaksa... Memang terpaksa tau. Nak kata apa? Ikutkan aja la...
10.00 pagi - Da sampai kat rumah parents EJ kat GASING INDAH. Lapo, jadinyer kenyangkan perut dulu. Makan nasi lemak ngan bihun goreng [wah giler lapo kami ni]. Mula2 fikir tak abis makan la. Ye la mamai lagi la katakan. Sudahnyer dalam mamai2 tu abis juga nasi lemak ngan bihun tu [memang nak kasi kenyang perut, pasal kami plan nak tido masa perjalanan nanti]. Tapi dalam perjalanan nati nak singgah kat perhentian SEREMBAN. Huh melantak lagi... Makan selagi boleh makan, tapi ada hak ok....
12.30 tengahari - Sedar2 da sampai dusun. Huh aku ni kalau kat mana2 pun asalkan letak kepala memang tak sedar apa da. Tau2 da sampai. Tak singgah mana2 pun. Nasib baik la da makan nasi lemak tadi. Kalau tak kebuluq. Aku tengok durian tengah berbuah dalam keadaan mamai. Ahaks. Sampaikan aku lupa nak amik gambar durian tu, sebagai bukti tok kawan2. Aku pun dok dalam kereta je. Panas... Dalam terkebil2 aku tengok durian yang tengah berbuah tu, aku pun ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ...
2.30 petang - Aku rasa macam tak selesa jer... Lorh panas2 ni aku leh bantai tido. Patut la panas aircond tak pasang. Cilaka punya EJ dia leh matikan enjin plak. Kepanasan aku kat dalam tu... Hantu tol. Da puas anak beranak tu tengok dusun mereka, kami singgah rumah arwah atuk EJ yang tak jauh dari situ.... Sedih tengok kawasan umah tu. Yela umah tinggal katakan. Bersemak sana sini. Kalau la itu merupakan umah mak ayah aku, aku jaga sebaik mungkin. Kenangan tu...
4.00 petang - Sampai PORT DICKSON, cari kedai makan. Dah lapar ni. Settle makan kami pergi rumah makcik EJ yang biasa aku panggil BUSU. Masa ondaway pergi kesana, kami singgah satu gerai kueh. Antara korang percaya atau tak, kueh ubi ketuk dia, memang sedap giler. Korang cari la mana2 kedai, tak ada yang serupa dengan yang ini tau. Peh sedaaaaaap... Tak caya cuba la... Samapi rumah BUSU, dia tido, kami angkut anak dia tok tunjukkan umah abang EJ yang aku panggil LAN...
4.30 petang - Sambil berdoa dalam hati, aku minta2 LAN ada kat rumah. Mana taknyer kami ni main redah je. Bukan tak plan, tepon2 dari malam tadi tak dapat2. Mana tau datang2 orangyer takde. Kan ke frust. Alhamdulillah ada dia kat rumah. Membuta plak... Peh rumah dia cantik. Walalupun rumah lelaki bujang, kosong takde apa2 lagi, tapi warna cat dia cannnnntiiikkkkk....
5.30 petang - Aku tak tau ble masa aku leh terlelap. Da aku kta aku ni pantang letak kepala, mesti tertido punya.... Tetiba rasa panas lak. Bangun2 mandi....
6.30 petang - Sebelom bertolak, sempat lagi pose kat rumah baru ni. Meh2 tengok.
7.00 petang - Kami bertolak ke rumah BUSU. Sampai2 je kat rumah BUSU, BUSU tengah sibuk training POCO2 dengan jiran tetangga. Niat dihati nak ikut sekali. Tapi... Malu ah... Goyang2 dari jauh sudah...Heheheee
8.00 malam - Borak punya borak da malam. Jadi kami minta beransur dulu. Dengan alasan nak masak sambal. Kata mak EJ la... Tapi sebenarnya kami plan nak makan ikan bakar. Hahahahaa
9.00 malam - Bertolak dari PORT DICKSON ke KUALA LUMPUR... Dalam perjalanan, aku tido lagi... ZzZzZzZzZzZzZz
10.00 malam - Sampai KUALA LUMPUR. Penat giler... Mandi2 trus ZZZZZZZZZZZZZ
SEKIAN JUMPA LAGI.. DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs