♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Sunday, October 18, 2009

Dr's Bee PlaCe

Bila Syawal da habis, muncul pulak Diwali atau Deepavali. Memandangakn Dr B kesayangan aku itu beragama Hindu, jadinya dia pun buat open house. Aku pun sebagai salah seorang staff dia yang setia (insyaallah selagi hati ni tetap mahu bekerja disitu) aku pun datang la. Memandangkan aku pun tak buat apa kat umah kan. Aku bukan datang seorang tapi ditemani Ej yang setia disebelah ku, walau hakikatnya masih panas antara kami. Kalau ikutkan budak2 kerja aku pun nak pergi, tapi last minit cancel dengan hal masing2. Takpe la kan. Lepas makan je aku pun jelajah rumah Dr B ni. Last year aku datang tak sempat nak jelajah. Hehehee tapi kali ni aku ambil kesempatan yang ada. Lagipun tahun lepas ramai orang, nak berposing pun macam segan2 je nak berposing huhuu.
Jom kita tengok aku berposing masa kat rumah Dr B (",)

Kat ruang tamu Dr B. Actually dalam rumah Dr B sarat dengan barang2 Fungsui. Kalau tengok rumah dia, tak macam rumah india pun tau. Persis rumah cina kalau tengok dari luar (",)

Inilah dia Dr Bhamini Harindran atau pun Dr B yang banyak beri aku tunjuk ajar. Lagi2 tentang life, kesabaran, kekuatan, kefahaman. Apapun Dr B banyak berikan aku semangat. Dan aku bangkit dari kelemahan itu. Aku rasa aku bukan aku sekarang kalau aku tak kenal Dr B. Mungkin juga aku da takde dalam dunia ni kowt. Aku sayang Dr B sangat2 (",) Thank you so much kerana masih berada disisi I bos (bukan bodek, but realiti)

Bila da kenyang sangat aku pun buat la kerja yang tak membuatkan aku mengantuk. Dr B dok lalu lalang kat dalam rumah dok senyum je. Dr B pun tau yang aku ni suka sangat bergambar. Tak heran da dia dengan perangai aku (",) Kami tetap tersenyum walau sebenarnya bergelodak dihati kami ni.

Aku lagi. Belakang tu pintu masuk utama. Pintu dia agak senget sedikit. Nama pun ikut fungsui kan, jadi yang rasa2 tak elok tu, di ubah la. Jangan jemu tengok muka aku. Tengok2 lagi kat bawah ni (",)

Disisi tangga naik ke atas bilik tidur. Di sebelah almari, belah kanan aku tu ada lorong. Di situ ada toilet, dan toilet dia leh buat korang tertido tau. Pasal siap beraroma terapi tu... (",) That's my Bos. Wangi sesaja yang dicari.

Pantang aku bergambar, si Ej pun sibuk nak bergambar. Ha lorong kat belakang Ej tu la lorong nak pergi toilet. Toilet yang leh wat tido tu... (",)

Aku da mengantuk makan Toisei 2 keping dengan Nasi Beriyani Ayam. Sedap...

Mesti korang ingat aku siap baring2 kan. Memang aku boleh bantai baring. Hahaha... Aku peduli apa rumah orang. Yang penting tetamu takde time tu. Jadi kawasan ini aku yang punya... (",)

Pun tumpang bergambar juga... Takpe share2 tak salah (",)

Aku suka pic ni. Sweet sangat2 (",)

Aku lagi lorh. Post menarik dari aku atas buaian. Best giler dok sini. Angin sepoi2 bahasa tu.

Tak sah kalau takde deco berasaskan air dalam rumah Dr B ni tau.

Table makan Dr B. Lihat2 kat belakang tu. Sarat bukan (",)

Di sebelah meja makan. Penuh dengan barang dia yang dia angkut dari Sabah.

Bilik Dr. B sempat aku singgah tapi macam kurang ajar je kan nak berposing atas katil dia tanpa minta permission. Jadi tiada gambar bilik tidur. Bilik dia agak luas. Dan deconya amat2 romantic. Aku suka... (",)

P/S Bila la aku nak dapat rumah sendiri kan. Leh aku berhias macam rumah Dr B (",)

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs