♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"I'd rather treasure an enemy than to keep a friend who's passion is to put me down SECRETLY...." -------------------------------------------------------------- "You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, So I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Thursday, June 14, 2012

Mel.. Kenapakah?!

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.


Bila I dapat bbm dari adik I, I tersentak.
"Mel keguguran"
Siapa Mel??

Mel adalah salah seekor kucing belaan I. Tak disangka selama ini beliau yang mengemok kerana mengandung, tiba2 mengurus dek kerana janin yang dikandung tidak menjadi. Maka dengan itu, Mel keguguran. I takde experience tentang hal ini. 

Sesuatu berita yang menyedihkan. 

Pagi tadi, rutin biasa I memberi makan dan membersihkan kandang kucing. Memeranjatkan I, bila I tengok kandang penuh dengan darah. Bersaksikan Mama, Mama dan I fikir, jiran dibelakang rumah sedekahkan ikan. Sebab ternampak sisik ikan dalam kandang. Tapi, bila fikir logik balik, darah kali ini luar biasa. Macam ada yang beranak. Memandangkan dua kucing I, Wawa dan Ketty sedang memboyot, I fikirkan mereka dah beranak. Bila I kira2, ada lagi sebulan untuk mereka meletup. I pun memeriksa la bahagian yang sepatutnya. Tidak ada tanda2 mereka berdua beranak. Perut pun menyeksi lagi. Melengang lenggok berjalan. Tidak terfikir untuk periksa Mel. Serius, terlepas pandang tentang Mel.

.: Aksi miow2 bila tengok darah ;.

Mana janinnya?!
Dah selamat Mel makan. Itu laporan yang I dapat dari adik I. I beruntung ada adik I kat rumah. Jadi bidan kucing kejap. I suruh la dia tekan2 perut Mel kot ada lagi yang tertinggal. Beliau melaporkan tiada lagi yang tertinggal dalam perut Mel.

Kenapa Mel makan?
Mungkin Mel stress. Mungkin juga anak yang dikandung tak cukup zat. Tak cukup zat? Sesuatu yang perlu I lakukan. 

Sudah la sedih ni.

Bye!

3 comments:

  1. blog walking...

    kesiannya MEL...hopefully she doing fine.. huhu

    ReplyDelete
  2. AHHAHAH...
    sangat chomel cerita mel aye ni..
    tang sedih ada, tang lawak pun adoo
    apa pun bersabar ye mummy kiddo.
    bby jugak yg sampai sekarang tak dikurniakan cucu
    sedih

    ReplyDelete
  3. Yart; Mel okey je, supper active ada la.

    Baby; Ahaaa begitu la. Menunggu lagi 2ekor meletup *sigh

    ReplyDelete

Comment please ^_^

Related Posts with Thumbnails