♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, June 15, 2012

Dapur Mama : Apam Kelapa

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.


Jumaat yang indah. Bersyukur dengan rezeki yang ada. Alhamdulillah.

Semalam, I berpeluang pulang awal. Walau ikut jadual, I kerja full. Disebabkan Puan Boss ada hal keluarga, jadinya tutup awal la. Yippi, bahagianya pulang awal.

Bila pulang, perkara yang biasa dilakukan bila sampai rumah adalah buka tudung saji didapur. Walaupun masih kenyang makan kuey teow tengahari tadi, tetap juga nak jenguk masakan Mama. Masakan Mama mesti dan selalunya sedap. Betul tak?

Mama puasa, puasa sunat. Jadinya juadah berbuka puasa beliau hari ini adalah Apam Kelapa. Sebelum ni, Mama cuba buat Apam Polkadotkan. Hari ni Mama buat cuba buat Apam Kelapa pulak. Gebu je rupanya.

Sedang I nak snap gambar Apam ni, Mama siap dok cakap...

"Nanti² susun cantik² dulu"

Hahaha presentation kena cantik eh. Tau je anak dara dia ni nak promote masakan dia.

I ♥ YOU MAMA.

Monolog: Bila nak pandai buat kuih T_T

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs