♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"I'd rather treasure an enemy than to keep a friend who's passion is to put me down SECRETLY...." -------------------------------------------------------------- "You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, So I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Wednesday, June 20, 2012

Cerita Wawa :(

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.



Pagi tadi I share cerita gembirakan. Now I nak share cerita sedih pulak. Nangis dulu waaaaaa.

Rutin harian, bangun pagi sebab shift pagi. Kalau kerja petang, bangun lewat la kan. Seperti biasa bila dah bangun pagi, terasa sayangnya nak meninggalkan tilam, bantal dan selimut. Amik mood nak bangun, golek kiri golek kanan. Paksa diri untuk bangun, demi mencari rezeki. Sedang I melakukan senaman ringkas..

"Wawa pun beranak. Tapi anak dia tak jadi. Tu tengah makan anaknya"

Kata² Mama itu, berjaya membeliakkan mata I yang masih berat. Tak tunggu lama, I terus ke sangkar dibelakang rumah. Wawa sedang menikmati hidangan "segar" pagi ini. I perhati je gelagat Wawa.

Haish, akhirnya keluhan yang berat I lepaskan juga. Berkata² sendiri mana salah dan silapnya. Macam² yang I dok fikirkan sepanjang I melihat gelagat Wawa memakan anaknya. Pffff sedih!

"Dorang kesian agaknya, kau nak jaga banyak kucing"

Kata² Ayah itu benar² buat aku tersentuh. Mungkin ada benarnya, sebab I pernah mengeluh menjaga ke sembilan kucing. Mungkin, ini kesannya bila I berniat untuk melepaskan mereka. Mungkin juga, first pregnancy mereka, takde pengalaman maka terjadinya perkara ini.

Sekian, berita kucing.

Monolog: Ada hikmah disebalik kejadian.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

Related Posts with Thumbnails