♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Saturday, July 10, 2010

Training

السلام عليکم
Hari ni, YY ada training kat klinik. Training tentang Audiometri. Apa itu Audiometri? Meh la YY share dengan korang (",)


Apa Itu Audiometri?
Untuk mendengar, kita memerlukan telinga yang berupaya untuk mengesan bunyi dan bunyi ini akan dihantar ke bahagian tertentu otak untuk ditafsirkan.  Untuk mengesan samada seseorang itu mengalami masalah pendengaran, audiometri adalah salah satu alat yang kerap digunakan untuk mengesan masalah ini.

Definisi

Audiometer
Audiometer ialah alat elektronik yang menghasilkan hanya satu bunyi tonus tulis pada satu frekuensi dan satu intensiti.  Frekuensi atau intensiti bunyi yang hendak dihasilkan oleh alat itu boleh dipilih oleh pemeriksa.

Audiogram
Audiogram ialah graf dan jadual yang didapati daripada ujian audiometri.

Audiometri
Audiometri adalah ujian untuk mengetahui keseluruhan fungsi mekanisma pendengaran.  Satu bunyi tonus tulis pada frekuensi yang dipilih didengarkan kepada pekerja.  Intensiti bunyi akan ditingkatkan sehingga pekerja mendengar bunyi tersebut.

Untuk lebih lanjut korang leh klik kat sini (",)

Jadi, jenuh juga la YY nak menghayati kata2 Uncle yang sudah setengah abad ni berceramah dan demo keluarga baru YY ni. YY tak boleh hilang focus (maafla pada yang dok cari2 YY masa training berlangsung ye), kerana walaupun semua keluarga Bamz ada, akan tetap cari YY untuk menyelesaikannya. Nasib badan daaaa (@@)

P/s Mood Shopping (",)

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs