♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Wednesday, January 20, 2010

Umi.... (",)

Awal pagi klinik aku ni da terdengar teriakan budak menangis. Tangisan salah seorang patient kat klinik aku ni (tempat kerja aku daaa...) Aku yang sedang mengular kat bilik belakang, (aku malas nak buat kerja arini) seakan dapat mengagak suara siapa itu. Bila Dr. Nishkah bagitahu kat ibu budak kecik itu "Kena bagi gas ye, supaya dia senang nak bernafas" Aku yang kat bilik terletaknya machine nebulizer (korang tau tak apa benda tu). Sedikit info. Biasanya, machine ni digunakan untuk orang yang sesak nafas especially penghidap asthma. Siapa yang punya asthma? Ha tu... ramai yang mengaku dalam hati (",) pernah pakaikan machine ni (",). Tapi tak semestinya yang ada asthma je yang leh pakai benda ni. Untuk budak2 kecil, yang tak pandai nak kuarkan kahak, pun leh pakai benda ni juga. Mencairkan kahak dan juga melonggarkan dada yang sedang mengecut kerana kurang oksigen.

Sambung balik, macam yang aku cakap tadi, aku seakan kenal empunya teriakan tadi. Memang telah ku jangkakan budak kecik itu adalah LUT UKAIL. Budak ni memang comel la sangat2. Kalau aku ada pix dia, aku letak la dalam n3 aku yang seterusnye. Yang membuatkan aku mahu menulis tentang LUT UKAIL ni adalah Uminye. Umi LUT UKAIL ni tak boleh tengok LUT menangis, Umi dia pun akan turut menangis. Bila aku mula tekan suiz nebulizer, LUT UKAIL menangis dengan semahu2nye... (",)

Aku "Amboi sedap suara ni... Jom kita pergi karaoke..." Lut, memandang aku dengan tangisan yang makin kuat. Aku "Minta maaf sayang sekejap aje, nak baikkan" Lut, makin kuat tangisan dia. Sedikit sebanyak, sayu hati aku (aku emo sikit pagi ni). Tetiba aku dengar tangisan si Umi pulak. Teresak2 bila tengok si anak menangis sekuat yang mahu. Aku "Tengok Lut, Umi pun nangis juga. Tak mau nangis la eh. Kang Akak nangis lagi la. Macam mana...?". Aku hanya mahu menenangkan hati Umi Lut yang sedang bersedih itu. Mungkin rasa sayang dan simpati pada si anak yang masih kecil, yang tak tahu apa2 lagi. Meronta2 Lut minta dilepaskan. Makin sayu aku tengok si Umi yang mula mengesatkan air mata itu. Aku ni da la mood tak berapa nak best pagi ni, datang pulak kes ni, buat aku nak melalak juga (tapi takde la sampai guling2)

Sayu hati aku Umi Lut menangis. Tetiba aku teringat kat Mama. Rindu pulak. Cepat2 aku capai fone dan call Mama...

P/S Selagi ada kesempatan, PULANGLA... (",)

2 comments:

  1. penah pakai...masa inhealer & habis & time tu jugak terover kan?

    ReplyDelete
  2. hehehe...inhaler mbantu gak...klu xleh bantu gak, neb la jwpyer..tp jgn riso xkn t'over

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs