♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Friday, February 12, 2010

5 Tahun Sudah

Hari ni, 12 February 2010. Hari ni juga, genap 5 tahun aku dengan Dato'. Dan selama itu la, satu persatu dugaan datang. Dari satu cerita, ke satu cerita aku dapat dan aku dengar. Seronok bila aku tau, semuanya cerita aku

Hubungan aku yang pasang surut dengan ***** pun jadi perbulan hangat. Yang penting 5 tahun ni juga, aku menunggu sesuatu yang tak jatuh2. Ye la bintang mana boleh jatuhkan. 5 tahun ni juga, seorang demi seorang dok tanya aku, bila lagi. Fahamkah mereka akan situasi yang aku hadap selama ini...? Perlu kah aku bercerita secara detail, apa yang terjadi. Tak perlu kerana takde kena mengena dengan kehidupan orang lain. Aku yang lalui aku yang tahu apa terjadi. Orang lain tak perlu nak jadi penyibuk atau tukang selamat dalam kehidupan aku. Sesungguhnya, telah aku baca kebusukan hati sesorang itu.

Aku berubah ke..? Berubah ikut masa, itu perlu orang tau. Hai.. Tak abis lagi rupanya. Cukup2 la pada yang busuk hati atau kurang senang dengan aku ni. Sudah2 la tu. Jangan banyak sangat bercakap, kena batang hidung sendiri kan ke malu. Orang keliling da leh baca la. Aku mungkin jahat la pada pandangan orang, mulut mugkin manis. Tapi balik n fikir sendiri la aku ni level yang macam mana. Sekurang2nya aku da tau hala tuju aku.

5 tahun macam2 leh jadikan. Dengan dugaan aku yang memang tak lepas2. Huh busuk sungguh hati. 5 tahun ni juga, hati aku masih padanya. Walau luaran aku, lain rentaknya. Kata apa lagi aku nak cakap. Kata apa lagi untuk aku lagukan. Masih belum sedar...? Aku biarkan lagi dia terleka dan hanyut dengan jalan yang dia pilih. Mungkin aku yang salah. Tapi pernah tertanya tak, mungkin kau...?

Aku biarkan perasaan dan keadaan yang berlaku ni, terus berlalu. Orang selalu nasihatkan aku "CUKUP2LA BAGI ORANG LAIN PIJAK PERASAAN KAU". Aku hanya mampu tersenyum..

P/s Luaran bukan cermin utuk dalaman... (",)

2 comments:

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs