♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Saturday, December 5, 2009

2nd Day Of AidilAdha

Hikhik...Hari ni aku cuti. Aku bangun pukul 3.00petang. Itupun kerana aku lapar. Erk biasakan bangun tidur, mesti la laparkan. Hehehehe aku yang masih malas2 bangun gagahkn diri ni gak untuk bangun. Intai2 kat dapur, Dato' tengah bersipa sedia tok masak. Ahaaks Dato' turun taraf la, pegang sudip ngan kuali. Hehehe itu yang menjadi hobi dan minat dia. Hujan diluar turun dengan lebatnya. Aku makin lapar. Tunggu punya tunggu, siap sudah makanan. Aku makin kebuluq.Wahhhhhh Sambal Sotong, Sayur kangkong Goreng Belacan, Telur Goreng, Dan Sambal Belacan jadi hidangan aku petang ni, ditemani dengan hujan lebat diluar. Hikhik bangun pun da petangkan, jadinya makan pun bukan makan tengahari da, jadi makan petang. Lagi2 menunggu Uncle balik dari ofis, meredah hujan. Aduhai apalah malang nasib dia, da sampai rumah kena patah balik ke opis... Hish Hish Hish.

Sesudah makan aku layan tv. Lama2 aku rasa macam mata ada gam lak. Sudahnya aku sambung tidur balik. Tapi sebenarnya aku tersentap dengan Dato'. Ceh... Tersentap pasal apa eh, tak yah la nak tahu. Hal peribadi yang kecil yang tak menjadi isu.

 Terasa bagaikan lama aku beradu. Sampai aku bangun2 kepala aku da pening2. Bangun2 tengok handphone (benda wajib yang biasa aku lakukan). Ada sms dari Nort, pet sis aku. Katanya nak datang rumah, jadi aku pun suruh je la dia datang. Rupanya2 ada sesi luahan hati dan perasaan. Huhuu Sis dia bermasalah, dia pun bermasalah rupanya. Lalalaaaa....

Ops, aku lupa malam ni aku deal dengan orang jauh. Hehehee kawan aku dari S'pore datang. Dato' nak kenal dengan dia. Jadi aku pun deal dengan kawan aku tu. Oh ya, nama kawan aku tu Fred. Kebetulan Uncle nak jumpa pet sis dia, aku pun deal kat tempat yang sama gak. So, da jumpa settle apa yang patut, rules da di keluarkan, keputusannya aku ikut rules itu, andai perkara itu boleh bahagiakn Dato', Saudaraku, dan juga Sibling ku. Aku tahu ianya satu kesilapan, dan aku harap juga Fred faham kenapa aku buat keputusan itu.

Kerana ketenganan perasaan aku yang tak terluah itu, ditemani oleh Dato', Nort, dan Uncle, kitaorang lepak kat Bukit. Niece ngan Nephew balik kampung, jadi tak dapat nak join.Peh view KL yang cantik, dan melegakan otak aku. Lepak kat situ sampai pukul 4+++ pagi.


P/S Kisah hidup aku takkan sudah... (",)

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs