♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Monday, June 29, 2009

SesUatU YanG aKu Tak peRnah Terfikir...

Aku betul2 tak sangka apa yang aku dengar melalui seseorang. Sungguh aku tak sangka aku boleh dilabel seperti itu. Ya Allah apa agaknyer salah aku pada hamba Allah ni. Sikit niat dihati, tak terfikir untuk mengaibkan dia, sesama kawan sendiri. Perlu kah aku dilakukan macam tu. Sedangkan aku cukup hormat dia, sama juga dengan kawan2 lain. Atau mungkin da nasib aku... Mesti tertanya2 kan kenapa dengan aku. Meh aku cerita cikit... Aku mengenali dia, melalui kawan aku sendiri. Perkenalan yang tak disengajakan. Boleh dikatakan, aku agak rapat dengan dia, jadi kawan2 yang lain, mengatakan aku kawan baik dia. Tapi jauh disudut hati aku ni, aku melayan dia, sama seperti aku melayan orang lain. Ramai yang menasihati aku, supaya berhati2 dengan dia. Aku tak pilih kawan. As long orang tu ok dengan aku, aku juga akan ok dengan dia. Tapi bila aku dapat tahu cerita2 yang kurang enak untuk aku dengar, aku agak kecewa. Sakit ati tak payah nak cakap la.... Yang paling sedih, cerita2 yang kurang enak tu, aku dengar dari orang yang baru aku kenal kurang dari 2 minnggu. Soalannyer, kenapa perlu cerita hal aku yang buruk2? Mana cerita yang baik tentang aku? Apa aku ni buruk sentiasa ker...?
  1. Aku dikatakan cuba mahu melihat kejatuhan orang...? Aku terangkan kat sini, sikit niat pun takde dalam hati nak lihat orang lain apatah lagi "adik beradik" aku jatuh. Da tentunyer2 aku nak lihat orang lain berjaya, dan aku boleh tumpang gembira. Lagi la kalau yang berjaya tu "adik" aku sendiri. Kalau la statement yang dikeluarkan itu, dari mulut dia, dia la yang nak lihat "adik" aku tu jatuh. Tapi bukan aku. Kalau pun statement tu keluar dari mulut aku, satu2nyer perkara yang boleh membuatkan aku berkata macam tu, adalah kerana aku marah. Marah pada hal dalam rumah yang melibatkan "adik beradik" aku sendiri. Ingin aku nyatakan disini, "adik beradik" aku adalah mereka yang sentiasa berada disisi aku, disaat susah dan senang. Nilaikan sendiri sapa, tak perlu aku nyatakan orangnyer..
  2. Aku dikatakan hipokrit...? Ya, aku memang hipokrit, tapi betempat. Atas alasan apa aku leh dikatakan hipokrit? Masing2 ada pendapat sendiri. Dan aku percaya, semua ada sikap tu. Antara sedar atau tidak, balik tengok cermin dan tanya pada diri sendiri. Bukan tunding jari pada orang lain...
  3. Aku dikatakan cuba meniru orang lain...? Masing2 ada hak sendiri. Selagi ada duit, dan duit itu dari titik peluh sendiri, aku berhak untuk beli apa saja yang aku mampu. Aku tak minta duit dia. Sikit pun tak kot...
  4. Aku dikatakan berhati busuk...? Aku tergelak bila dia leh kata aku macam tu. Sapa yang berhati busuk sekarang ni....
Aku betul2 kecewa sangat dengan apa yang aku dengar... Aku ada keje, kisah ni akan bersambung... DAAAAAAAAAA

1 comment:

  1. nice story...aku suka sangat story ko arini....
    len yg ddgr len yg cuba dsmpaikan..,..
    ko kim salam kn kwn ko tu yeaaa

    ReplyDelete

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs