♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, so I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Monday, February 28, 2011

Omel.. Omel

السلام عليکم
credit to google

Itu yang dinamakan kehidupan. Selalu tak pernah puas hati dengan sesuatu perkara. Mengalah, kita juga yang kena. Tak mengalah, balik kita juga yang kena. Jadi, apa seharusnya kita buat...?

Menjadi sesorang yang bernama perempuan/wanita/kakak/senior/sahabat/kawan bukan perkara yang senang. Huhu banyaknya ///. Ye la Yy dikategorikan dalam kumpulan2 itu. Dengan sengajanya juga Yy tulis la banyak2 /// tu.

Menjadi seorang perempuan/wanita;
Sungguh rumit rasanya menjadi perempuan. Cop bukan tak bersyukur dengan ketentuannya, tapi banyak perkara yang perlu dijaga. Tingkahlaku, tutur cara, budi bahasa, maruah diri. Fuhh.. Jaga jangan tak jaga. Tapi macam mana kalau maruah kita dijaja..? Hah jawap2!

Menjadi seorang kakak;
Terutamanya yang sulung macam Yy. Dalam banyak2 perkara, bila melibatkan darah daging sendiri, tak banyak yang Yy boleh/nak dikomplain, atau omelkan. Yy pilih untuk mendengar, dan cuba untuk menyelesaikan masalah yang ada dengan sewaras dan sebaiknya. Adakala, Yy rasa sangat tertipu dan rasa sangat2 diperbodohkan bila kebenaran muncul, berbeza dengan penjelasan sebelumnya. Secara tak langsung, Yy banyak berkorban, bertolak ansur, pendam perasaan, mengiyakan.. Endup redha dan pasrah. Ahaha eh eh kesiannya la ;p

Menjadi seorang senior;
Senior ke...? Takdela senior tapi orang paling lama dalam klinik ni. Pejam celik pejam celik, sudah 6tahun Yy disini. Dan 80% perkara dalam klinik ni dalam tangan Yy. Fuhh giler terer. Tak bosan ke..? Bosan..? Ada masa bosan la kan. Ada masa tu tidak. Duduk hadap paper work tu boring gak, pergi duduk kaunter pulak. Boring duduk kaunter, pergi farmasi pulak. Boring kat farmasi, jadi cleaner pulak. Boring duduk dalam klinik ni, jadi dispatch pulak. Begitu la rutin harian kerja Yy. Kikikii

Menjadi seorang sahabat;
Yy ni boleh dikategorikan sebagai sahabat ke..? Ehek, entah la orang2 yang benar2 kenal Yy boleh la kategorikan Yy sebagai sahabat. But yet, Yy tak rasa Yy ada sahabat. Tapi musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan, sure bersepah. Ahahaha sedih dengan perangai yang macam tu. Semoga Allah merahmatimu la peah oiii..

Menjadi seorang kawan;
Yehaaa siapa nak jadi kawan Yy angkat tangan. Yang tak nak tu tak mengapa, tiada paksaan untuk berkawan dengan Yy ni. Masing2 sudah besar. Yet, Yy dengan perangai+karenah Yy. Tak suka tak mengapa. Oke2 aje ahaks.

Cukup mengomel.. Kerja2!!!

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

♥ Aurora Follow3rs