♥ Aurora

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
"I'd rather treasure an enemy than to keep a friend who's passion is to put me down SECRETLY...." -------------------------------------------------------------- "You know a dream is like a river, ever changing as it flows. And a dreamer's just a vessel that must follow where it goes. Trying to learn from what's behind you and never knowing what's in store makes each day a constant battle just to stay between the shores. And I will sail my vessel 'til the river runs dry. Like a bird upon the wind, these waters are my sky. I'll never reach my destination if I never try, So I will sail my vessel 'til the river runs dry. Too many times we stand aside and let the water slip away. To what we put off 'til tomorrow has now become today. So don't you sit upon the shore and say you're satisfied. Choose to chance the rapids and dare to dance the tides"

Tuesday, October 22, 2013

Hye there!!!! I'm back

Assalamualaikum, Salam Sejahtera..

Hello October!!!!


Seperti biasa, bersawang dah belog kusam aku ni. Maaf laaa jari jemari aku kurang nak menari kat dalam ni. Jemari lebih gemar menari untuk selesaikan kerja-kerja. End of year closing account. Bulan October la yang paling sibuk. Kadang-kadang buat-buat sibuk pun ada. Makin dewasa, makin tinggi komitmen. Makin matang la kehidupan. Makin mendewasakan diri juga. Amik point-point yang positive.

Apa nak cerita???


Ada apa pada gambar???

Sebahagaian list yang disediakan untuk kepuasan diri sendiri. Kau orang tenung la gambar tu lama-lama. Ngeeeeeeeeeeeeee

Dalam hidup ni, macam-macam benda kita nak buat. Macam-macam kita mahu, dan beribu-ribu macam kita nak cuba. Setiap satunya punyai sebab tertentu ~ apa? mengapa? bagaimana? kenapa? etc~. Itu yang dinamakan kehidupan dan karenah manusia. Tak pernah puas. Tak pernah lelah untuk terus mencuba. Kadang, kita merasa, yang itu betul dan baik, setelah mencuba ianya tidak la sebegitu betul dan baik atau erti kata lain ianya kesilapan. Kadang, kita rasa itu tak betul dan tak baik, kita biarkan dan yang sebenarnya itu adalah yang sepatunya kita lakukan tapi kita biarkan ianya berlalu pergi. Itu yang dikatakan kerugian. Erti kata lain, tidak cuba tidak tahu dah cuba baru tau. Sebahagiaan perjalanan hidup yang kau orang mahu dan begitu juga dengan aku.

Tiap-tiap tahun masing-masing punya goal/target. Sama juga dengan aku ada goal dan target. Usia dah menginjak dewasa, badan dah semakin mengembang, rambut dah mula beruban. Eh cop! Aku ni tidak la segemok, atau beruban. Kalau pun ada uban dikepala aku ini, itu adalah kesan dari aku warnakan rambut. Ya! Aku salahkan warna rambut yang tidak sesuai dengan warna rambut aku. Eh! Tidak beruban itu bijak. Krikkrikkrik.

Apa yang aku nak cakap sebenarnya???

Aku cuma nak cakap, setiap pergerakan ada sebabnya. Kadangkala tak perlu nak dihuraikan sebab-sebabnya. Setiap kejadian ada hikmah dan nikmatnya sendiri.

Aku akan sambung membebel lagi!

Bye!

Monolog: Bebelan yang berbunga-bunga :)

No comments:

Post a Comment

Comment please ^_^

Related Posts with Thumbnails